Нашият инструмент за управление на вашето разрешение за използването на бисквитки временно е офлайн. Ето защо може да липсват някои функционалности, изискващи съгласието ви за използване на бисквитки.
MINI EВРO 6 - ГОТОВИ ЗА EВРO 6D-TEMP.
КАКВО Е RDE2?
RDE2 е вторият етап от строгите мерки за тестване и мониторинг за генерираните емисии в реални условия на шофиране. Тези тестове бяха въведени от ЕС, за да допълнят Световната хармонизирана процедура за тестване на леки автомобили (WLTP) през 2017 г. - с цел да направят автомобилите по-екологични, като ограничат по-специално техните емисии на азотен оксид (NOx).
При теста RDE се използва специфично оборудване, монтирано на автомобила, за да се проверят вредните емисии - не само в лабораторията, но и при реално движение по пътя при различни условия, включително:
- Различни височини и температури
- Шофиране на изкачване и на спускане
- Градски/междуградски пътища и магистрали с различна скорост
КАКВА Е РАЗЛИКАТА МЕЖДУ EВРO 6, EВРO 6D И EВРO 6D-TEMP?
Нормата Евро 6 беше въведена от ЕС през 2015 г. за ограничаване на емисиите от отработени газове чрез определяне на ограниченията за това колко замърсители могат да се отделят на километър от пътни превозни средства. Това оказа значително въздействие, но изпитанията бяха подложени на контролиране и затова бяха актуализирани, за да дадат още по-ясна картина за нивата на емисиите в реални условия на шофиране.
Според Евро 6 изискванията за бензиновите и дизеловите автомобили се различават, тъй като всеки от тях генерира различни нива на замърсители. От септември 2019 г. всеки нов модел автомобил, който е с нова регистрация, трябва да отговаря на така наречения стандарт EU6d-TEMP. Това означава, че всеки автомобил трябва да е преминал през пътни изпитания, за да бъдат проверени нивата на генерираните от него вредни емисии. Границите са по-високи от тези за лабораторните тестове и обхващат предимно въглероден оксид (CO), азотен оксид (NOx) и фини прахови частици (PM).
Дизелови автомобили | Бензинови автомобили |
---|---|
|
|
Стандартът на ЕС за емисии на отработени газове определя валидните граници за емисии на отработени газове като азотни оксиди и твърди частици в рамките на ЕС. Ограниченията варират в зависимост от двигателя и типа на превозното средство.
При тестване по RDE граничните стойности за NOx вече са коригирани:
- от прибл. 128 мг/км до 80 мг/км за дизелови автомобили
- от прибл. 96 мг/км до 60 мг/км за бензинови автомобили
Автомобили, одобрени по предходните стандарти (Euro 6d-TEMP), ще трябва да бъдат тествани повторно и при необходимост да бъдат преоборудвани, за да могат да бъдат продавани от януари 2021 г. От януари 2021 г. всички нови автомобили трябва да преминат теста за емисии в реално време Eврo 6d, с долни граници, ефективно равняващи се на лабораторните нива на изпитанията. През юли 2020 г. MINI оптимизира всички версии на MINI Countryman, за да отговарят те на Euro 6d-TEMP. С всички останали модели MINI трябва да се случи същото.
КАКВО ОЗНАЧАВАТ СТАНДАРТИТЕ EВРO 6D И EВРO 6D-TEMP ЗА ВАС КАТО ВОДАЧ НА MINI?
MINI (BMW Group) премина през процес на цялостна трансформация, при който устойчивото развитие и съвременната мобилност играят особено важна роля.
От юни 2019 г. всички новопроизведени модели BMW и MINI отговаря на критериите Eврo 6d-TEMP.
По-конкретно, всички варианти на MINI бензинови двигатели на MINI 3 врати, на MINI 5 врати и на MINI Cabrio, както и на MINI Clubman и на MINI Countryman, са оборудвани с филтър за твърди частици и отговарят на изискванията на стандарта за емисии Евро 6d-TEMP.
Това потвърждава, че MINI последователно продължава да оптимизира нивото на емисиите при настоящите си модели. Вариантите на дизелови двигатели на MINI Clubman и на MINI Countryman отговарят на стандарта Euro 6d-TEMP от март 2018 г.
Най-просто казано, цялата ни гама вече е по-добра за околната среда - и за вашия джоб - тъй като в някои градове/региони водачите на автомобили, които не отговарят на стандарта за емисии Евро 6, ще трябва да плащат допълнително, за да шофират в зоните с ниски емисии.
От януари 2021 г. ще се изисква RDE ниво 2, а BMW/MINI вече работят по прехода, за да изпълнят изискванията на новата процедура за тестване на всички предстоящи модели. Ние подготвяме нашето продуктово портфолио стъпка по стъпка с нови версии на двигателите или с технически модификации. Това ще ни позволи да постигнем пълно съответствие спрямо WLTP за цялата гама.
Ако имате някакви въпроси относно нещо, свързано с Eврo 6d, като процедури за тестване, местни такси или размер на данъка, моля, не се колебайте да се свържете с нас на info.bg@bmwgroup.com - или се обърнете към местния дилър на MINI.